1.12.14

10 aihetta, josta haluan lukea nonfiction-kirjan

Ajattelin tehdä listauksen aiheista, joista haluan lukea tietokirjallisuutta. Vaikka luen enimmäkseen fiktiota, on tiettyjä aiheita joista saatan vain ahmia tietoa koko päivän. Osaan siis paljon turhaa nippelitietoa. Opin parhaiten, kun ymmärrän logiikan asioiden takana.
  1. Myers-Briggsin tyyppi-indikaattori. Sain testistä tulokseksi INTP. Minua kiinnostaa lukea, kuinka tämä tyyppi-indikaattori on kehitetty, kuinka sitä voidaan hyödyntää ja kuka on mies tämän teorian takana. Minua kiinnostaa myös lukea lisää omasta tyypistäni. Kiinnostava kirja: ??
  2. Alue 51. Rakastan salaliittoteorioita, ja alueesta 51 niitä vilisee valtavasti. Haluan tutustua tähän mysteeriseen alueeseen. Kiinnostava kirja: ??
  3. Jonestown. Olen kuunnellut surullisenkuuluisan nauhun, lukenut pätkiä muutamista kirjoista ja katsonut lukuisia dokumentteja. Jonestown ja Jim Jones on minusta valtavan mielenkiintoinen aihe. Haluan yrittää ymmärtää, mitä Jim Jonesin päässä liikkui. Haluan tietää, luuliko hän tehneensä oikein, ymmärsikö hän todella mitä hänen ympärillään tapahtui, ja kuinka hän sai yli 1000 amerikkalaista mukaan lahkoonsa. Kiinnostava kirja: Julia Scheeres: A Thousand Lives: The Untold Story of Jonestown
  4. Sisustaminen. Olen huono sisustamaan, ja olen pahoillani etten talouskoulu-aikoina mahtunut feng shui -kurssille. Sisustuksella kuitenkin on valtava vaikutus viihtyvyyteen, ja haluaisin oppia esimerkiksi värien psykologiasta. Kiinnostava kirja: Shannon Fricke: Väreillä kodikasta
  5. The Station Nightclub fire. Toivon etteivät ihmiset ymmärrä minua väärin kun luettelen jälleen kirjan tapahtumasta, joka vaati satoja ihmishenkiä. Minua kiinnostaa kuitenkin lukea tästä yökerhon tulipalosta, mutten mediasta. Kiinnostava kirja: John Barylick: Killer Show
  6. Kissojen käyttäytyminen. Olen elänyt koko nuoruuteni koirien parissa, ja ensimmäiset tutustumani kissat ovat omani. Toisella on raivostuttava huonekalujen raapimis-vietti, josta tulisi päästä eroon. Haluaisin muutoinkin lukea kissojen käyttäytymisestä, esimerkiksi mistä tunnistaa sairaudet, mitä tietyt eleet tarkoittavat ja kuinka helpottaa kissan ahdistusta (eroahdistus, matkustaminen, uusi paikka...) Kiinnostava kirja: Roger Tabor: Ymmärrä kissaasi
  7. Valokuvaus. Vuoden 2014 alussa aloin todella opiskelemaan valokuvauksen teoriaa, mutta pienen tauon jälkeen ehdin unohtaa jo kaiken. Minua kiinnostaisi kerrata valokuvauksen teoriaa jonkin teoksen avulla. Kiinnostava kirja: Kevin Meredith: Hot Shots.
  8. Tarinankerronta. Perustelen tämän yhdessä kohta numero yhdeksän kanssa. Kiinnostava kirja: Anne Leinonen (toim.): Kirjoita kosmos: Opas spekulatiivisen fiktion kirjoittamiseen.
  9. Sarjakuvien tekeminen. Sarjakuva-albumin julkaiseminen on yksi haaveistani. Olen intohimoinen tarinankertoja ja olen hyvin pahoillani, että olen muuttunut töideni suhteen niin kriittiseksi, etten ole piirtänyt sarjakuvia moneen vuoteen. Haluan saada inspiraatiota ja rohkaisua jostain teoksesta, oppien samalla mestareista. Kiinnostava kirja: Scott McCloud: Making Comics: Storytelling Secrets of Comics, Mangta and Graphic Novels.
  10. Opiskelutekniikat. Tarkoituksenani on hakea vielä kouluihin. Ongelmani on lukion surkea päättötodistus, joka johtuu osaksi myös surkeasta opiskelutekniikastani. Kuinka he sen oikein tekevät!? Kiinnostava kirja: ??

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.